FAQ

Ik heb een onvoltooide reservering die ik wil bevestigen
U kan uw onvoltooide reservering online bekijken en omzetten in een bevestigde boeking door in te loggen op www.vipcars.com via de weblink die u gestuurd werd en door vervolgens op ‘Reserveer Nu’ te klikken’. Daarnaast kan u ons ook contacteren op +1-914-368-0091 of +44-208-196-9510 om een telefonische boeking te maken.
Ik wil mijn reservering aanpassen
U kan uw reservering online aanpassen via de ‘Beheer Uw reservering’ pagina, die u hier vindt: http://vipcars.com/managebooking.php. Log in, voer uw VIP Cars reserveringsnummer en uw e-mail ID in en wijzig de informatie die u wil veranderen. Dit is de snelste en gemakkelijkse manier om uw reservering aan te passen. Uw aanvraag wordt naar ons doorgestuurd en wordt vervolgens zo snel mogelijk verwerkt.
Ik wil extra’s selecteren voor mijn reservering
U kan extra’s toevoegen aan uw reservering via de ‘Beheer Uw reservering’ pagina, die u hier vindt: http://vipcars.com/managebooking.php. Log in, klik op ‘Beheer Uw reservering’ en voeg de gewenste extra’s toe. Daarnaast kan u ons ook contacteren op +1-914-368-0091 of +44-208-196-9510 om extra’s voor uw reservering aan te vragen.
Wat doe ik indien ik geen e-mail met bevestigingsbon heb ontvangen?
Doorgaans wordt de bevestigingsbon onmiddellijk naar u verzonden na een succesvolle betalingstransactie. In het geval dat de wagen op verzoek beschikbaar is of zich in een wachtstatus bevindt kan het echter tot 72 uren duren voor u een bevestigingsmail met bevestigingsbon ontvangt.

Wanneer het gaat om een reservering voor de eerstvolgende dag wordt de huur zo snel mogelijk bevestigd.
Hoe kan ik mijn vluchtinformatie toevoegen aan mijn reservering?
Log in op de ‘Beheer Uw reservering’ pagina die u hier vindt: http://vipcars.com/managebooking.php. Voeg uw vluchtinformatie toe door te klikken op ‘Wijzig reservering’.
Welke stappen onderneem ik om een reservering te annuleren?
We voorzien een eenvoudige online functie om uw boeking te annuleren. Log in op de ‘Beheer Uw reservering’ pagina die u hier vindt: http://vipcars.com/managebooking.php. Klik vervolgens op de link om uw reservering te annuleren. Daarnaast kan u ons ook contacteren op +1-914-368-0091 of +44-208-196-9510 om uw reservering telefonisch te annuleren. Gelieve eerst de annulatievoorwaarden te lezen voordat u hiermee doorgaat.

Voorwaarden voor het annuleren van gedeeltelijk betaalde of vooraf betaalde reserverings:

1. Indien de reservering meer dan 24 uren voor de afhaaldatum wordt geannuleerd vindt er een 100% terugbetaling van het voorschot plaats.

2. In het geval dat de reservering wordt geannuleerd binnen 24 uren voor het afhaaltijdstip wordt er een bedrag van GBP 10 aangerekend (of equivalent).

Voor postpaid huurovereenkomsten is er geen annulatievergoeding van toepassing.
Is het mogelijk om de huurperiode te verlengen?
Ja, u kan uw huurperiode simpelweg verlengen door in te loggen op de ‘Beheer Uw Reservering’ pagina die u hier vindt: http://vipcars.com/managebooking.php. Indien u uw wagen nog niet hebt opgehaald en u uw reservering enkele dagen wil verlengen kan u online inloggen en de datum en tijd van inlevering aanpassen. Uw verzoek wordt doorgestuurd voor goedkeuring en wordt goedgekeurd afhankelijk van de beschikbaarheid van de wagen. Na goedkeuring wordt u onmiddellijk op de hoogte gesteld.
Kan ik huren voor een enkele reis (één richting)?
Reizen in één richting is mogelijk voor internationale en binnenlandse bestemmingen, maar dit is afhankelijk van het land waar de huur doorgaat en de autoverhuurmaatschappij. Wanneer u online boekt kan u kiezen uit een afleverlocatie die verschilt van de ophaallocatie. Let op dat een enkele reis gepaard kan gaan met een bijkomende vergoeding die te betalen is aan de leverancier ten tijde van ophaling van de huurwagen. U kan ons contacteren op +1-914-368-0091 of +44-208-196-9510  voor meer informatie.
Is er een mogelijkheid tot bezorging en collectie van de wagen?
Er is een optie om het voertuig te laten bezorgen. Dit is afhankelijk van de autoverhuurmaatschappij en het land waar de huur doorgaat. In sommige gevallen is er een extra vergoeding van toepassing voor collectie/bezorging. Voordat u een dergelijke reservering maakt dient u ons te contacteren op +1-914-368-0091 of  +44-208-196-9510 om bezorging en/of collectie van het voertuig te bevestigen.
Welke diensten zijn inbegrepen in de huurovereenkomst?
Wat is inbegrepen in de huurprijs is afhankelijk van leverancier tot leverancier en van land tot land, maar doorgaans zijn diensten zoals schadeverzekering, luchthaven- en locatievergoeding, diefstalbescherming, lokale belastingen en een onbeperkt kilometerbeleid inbegrepen. Alle insluitingen of inclusives worden ook aangeduid voor u uw reservering maakt. U kan deze terugvinden door uw muis over de prijs van de wagen te bewegen of door op ‘Tariefdetails’ te klikken in de zoekresultaten. Indien u reeds een reservering gemaakt hebt kan u de insluitingen terugvinden in uw betalingsbewijs. In het geval van twijfel kan u ook bij ons gedetailleerde informatie verkrijgen inzake wat er inbegrepen is in uw huurprijs, door te bellen naar +1-914-368-0091 of +44-208-196-9510.
Schadeverzekering of Collision Damage Waiver
Met deze verzekering bent u verzekerd voor schade aan de huurwagen. Om de reparaties te bekostigen wordt u echter een Eigen Risicobedrag aangerekend. Het Eigen Risicobedrag varieert afhankelijk van de leverancier en het wagentype. Deze verzekering omvat geen schade veroorzaakt door het gebruik van de verkeerde brandstof, schade aan de banden, verlies van sleutels, schade door nalatigheid en schade veroorzaakt door het overtreden van de huurovereenkomst. Voor binnenlandse klanten van de VS en Canada is de schadeverzekering gewoonlijk niet inbegrepen in de huurprijs.
Diefstalverzekering of Theft Waiver
De diefstalverzekering vermindert uw aansprakelijkheid in het geval van diefstal van de huurwagen. Er wordt u wederom een Eigen Risicobedrag aangerekend wanneer de wagen gestolen wordt. Het Eigen Risicobedrag varieert afhankelijk van de leverancier en het wagentype.

Voor binnenlandse klanten van de VS en Canada is de diefstalverzekering gewoonlijk niet inbegrepen in de huurprijs.

Doorgaans zijn de schadeverzekering en de diefstalverzekering inbegrepen in de huurprijs, maar u gaat dit in de zoekresultaten best na onder ‘Tariefdetails’ wanneer u een wagen kiest. Indien u al geboekt heeft kan u dit terugvinden op uw bevestigingsbon.
Derde Partij Aansprakelijkheidsverzekering
Deze verzekering dekt uw aansprakelijkheid voor beschadiging van het eigendom van derden of voor lichamelijk letsel aan derden. Er wordt u in dit geval wederom een Eigen Risicobedrag aangerekend.

Voor binnenlandse klanten van de VS en Canada is de Derde Partij Aansprakelijkheidsverzekering gewoonlijk niet inbegrepen in de huurprijs.
Zijn er lokale kosten die later kunnen opduiken?
VIPCars.com omvat alle basiskosten in uw deal, maar er kunnen zich eventueel situaties voordoen waarin u extra vergoedingen moet betalen. Deze bijkomende vergoedingen kunnen onder meer het volgende omvatten: een contractkost (in Zuid-Afrika), licentievergoeding (in Barbados en Jersey) een overheidsbelasting (in Australië). Andere bijkomende vergoedingen, lokaal te betalen, zijn onder meer kinderzitjes, bijkomende bestuurders of extra diensten zoals reizen in één richting en extra verzekeringen. Al deze extra vergoedingen kunnen verduidelijkt worden door de leverancier ten tijde van de huur.
Wat zijn de vereisten om de huurwagen op te halen na de online boeking?
Ten tijde van ophaling van de wagen dient u de bevestigingsbon van de huur, een geldig rijbewijs en een kredietkaart (op naam van de huurder) bij zich te hebben. Het is ook aangeraden om andere identiteitsbewijzen, zoals een paspoort, bij u te dragen. Voor meer informatie over wat van u vereist kan worden ten tijde van de huur raadpleegt u best de algemene voorwaarden van de leverancier, die u samen met de bevestigingsbon ontvangt. U kan ook steeds terecht op +1-914-368-0091 of +44-208-196-9510.
Waar kan ik terecht met klachten?
Alle klachten inzake online reservering en technische zaken in verband met de website kunnen naar ons worden gemaild (info@vipcars.com) en deze zullen meteen worden nagegaan. Voor klachten inzake verhuurdiensten of wagens neemt u best rechstreeks contact op met de verhuurmaatschappij.
Is het mogelijk om de huurwagen buiten het aangewezen verhuurland te rijden?
Dit is afhankelijk van het land waar u huurt en van de leverancier. U kan alle informatie inzake internationale/grensoverschrijdende reizen terugvinden in de reserveringsdocumentatie, onder Tariefdetails en in de Algemene Voorwaarden in de bevestigingsbon. Voor meer informatie kan u terecht op het nummer 1-914-368-0091 of +44-208-196-9510.
Wat gebeurt er indien ik een ongeval heb met de huurwagen?
In het geval van een mechanische fout aan de huurwagen of een ongeval dient u zo snel mogelijk het lokale verhuurkantoor te contacteren. Het is belangrijk om dit binnen 24 uren te doen. Indien het gaat om een ongeval, informeert u eveneens de lokale politie zodat er een verslag kan worden opgemaakt waarin alle details, inclusief betrokken derde partijen, omvat zijn.

In het geval van een ongeval dient u ook een meldingsformulier in te vullen dat wordt ingediend bij de leverancier bij teruggave van de wagen. Houd ook kopies bij u van alle documenten en rapporten inzake het ongeval.
Hoe contacteer ik jullie?
Om met ons in contact te treden kan u ons mailen (info@vipcars.com) of telefoneren (+1-914-368-0091 of +44-208-196-9510).
Hoe vind ik mijn leverancier?
De informatie van de leverancier is terug te vinden op de bevestigingsbon. Daar vindt u eveneens informatie over de ophaallocatie en de datum en het tijdstip van de huur. Indien u de leverancier nog steeds niet kan bereiken of indien u het kantoor niet kan situeren kan u ons telefoneren op +1-914-368-0091 of +44-208-196-9510 of u kan de leverancier rechtstreeks bereiken via de contactinformatie op de bevestigingsbon.
Wat als de leverancier me extra kosten aanrekent?
Er zijn meedere redenen waarom de leverancier u extra vergoedingen kan aanrekenen, waaronder bijvoorbeeld schade aan het voertuig of het bijtanken van de wagen. Gedurende de reservering en het ophalen van de wagen wordt u voorzien van documenten die alle informatie inzake extra vergoedingen inhouden. Indien dit de zaak onvoldoende verduidelijkt kan u ons ook steeds contacteren op +1-914-368-0091 of +44-208-196-9510. Wij geven uw vragen en opmerkingen door aan uw leverancier.
Wat doe ik indien ik de boekingreferentie of de bevestigingsbon van de huur verlies?
In deze situatie contacteert u ons zo snel mogelijk op +1-914-368-0091 of +44-208-196-9510, of u kan ons mailen (info@vipcars.com).
Wat doe ik in het geval mijn vlucht vertraging heeft of in het geval van annulering van de huur?
Hoewel de vluchtgegevens die u aan de leverancier bezorgt kunnen helpen om de vluchttijden in het oog te houden is het toch aangeraden om ons zelf ook op de hoogte te houden. Indien u dit niet doet kunnen er extra kosten optreden.
Worden er kinderzitjes voorzien?
Aangezien het gebruik van kinderzitjes in de meeste landen verplicht is verhuren wij kinderzitjes als een ‘extra’ onder uw huurovereenkomst. U moet dit vooraf aanvragen ten tijde van reservering. Extra’s worden ter plaatse aan de verhuurbalie afgerekend.
Wat te doen indien het verhuurkantoor ter ophaling van de wagen gesloten is?
In het geval dat u aankomt aan het gesloten verhuurkantoor contacteert u de leverancier. Het contactnummer en andere informatie in verband met de leverancier vindt u terug in uw bevestigingsbon. Zij zullen u verderhelpen en trachten een ophaalfaciliteit te regelen. Hou er rekening mee dat afhaling na de kantooruren meestal een lokale extra vergoeding inhoudt. Ga dit na bij uw leverancier.
Wat doe ik indien ik de wagen van mijn keuze niet vind in de zoekresultaten?
De foto’s van de huurwagens die u vindt op VIPCars.com zijn enkel ter illustratie en kunnen verschillen van de werkelijk beschikbare wagens. Verder zijn niet alle beschikbare wagens te zien op de website (vandaar dat de tag ‘Of verwant’ vermeld wordt bij elk wagentype). Indien u de wagen van uw keuze niet terugvindt in de zoekresultaten verzoeken wij u om ons te contacteren voor meer informatie over de beschikbaarheid van uw keuze.
Wat doe ik indien de details in de bevestigingsbon niet correct zijn?
Wanneer de bevestigingsbon die u ontvangen heeft foutieve informatie bevat contacteert u ons team op +1-914-368-0091 of +44-208-196-9510 of u mailt naar info@vipcars.com. Ons team zal u verder assisteren om het probleem op te lossen.
Is het mogelijk om een wagen te huren zonder kredietkaart?
U heeft een geldige kredietkaart nodig, geregistreerd op naam van de huurder, aangezien de meeste verhuurmaatschappijen dit vereisen voor de waarborg.
Waarom wordt er een vluchtnummer vereist voor de reservering?
Een vluchtnummer geeft uw leverancier de kans om de aankomsttijden van uw vlucht in de gaten te houden, zodat ze op de hoogte zijn van vertragingen en annulatie.
Wat zijn de leeftijdsvereisten om een wagen te huren?
De minimale en maximale leeftijd om wagens te huren is steeds afhankelijk van het land van verhuur en van de verhuurmaatschappij. U wordt ten tijde van de reservering op de hoogte gesteld van beperkingen in leeftijd en dit wordt eveneens vermeld op de huurdocumentatie.
Doorgaans varieert de leeftijd voor bestuurders van 25 tot 75 jaar. Vele autoverhuurmaatschappijen aanvaarden eveneens jongere bestuurders, mits betaling van een bijkomende Jonge Bestuurderskost. Gelieve de ‘Tariefdetails’ in de zoekresultaten te raadplegen voor meer informatie.

Indien u jonger bent dan 25 of ouder dan 65 en u twijfelt over de voorwaarden inzake leeftijd, aarzel niet om ons team te contacteren op +1-914-368-0091 of +44-208-196-9510.
Wat betekent het wanneer de melding ‘Beschikbaar op Verzoek’ bij een zoekresultaat staat?
Wanneer een huurwagen op verzoek is, betekent dit meestal dat die wagen beperkt beschikbaar is. In zulke gevallen contacteren wij de leverancier om de beschikbaarheid na te gaan en dit wordt naar u toe bevestigd binnen 48 uren.

In het geval de huur binnen 48 uren start wordt er u aangeraden om ons te contacteren op +1-914-368-0091 of +44-208-196-9510 zodat wij zo snel mogelijk contact kunnen opnemen met de leverancier om te vragen naar de beschikbaarheid van de wagen en dit vervolgens onmiddellijk naar u kunnen communiceren.
Waaruit bestaat de waarborgsom?
De waarborgsom voor huurovereenkomsten varieert van leverancier tot leverancier en van land tot land. Doorgaans wordt u geïnformeerd over uw waarborg ten tijde van reservering, onder ‘Tariefdetails’. Deze informatie is ook terug te vinden in uw huurdocumentatie.
Wat zijn de voordelen om te boeken via VIPCars.com?
We hebben banden met de top autoverhuurmaatschappijen en kunnen daardoor de voordeligste tarieven en deals aanbieden. Zo bespaart u bij VIPCars.com niet alleen 50% op het gangbare tarief, u reserveert ook tegen een minimale aanbetaling.
Wanneer betaal ik voor de wagen?
Bij het boeken van een wagen op VIPcars.com, zal u gevraagd worden om een kleine hoeveelheid van het totale verschuldigde bedrag reeds te betalen op onze website, online, terwijl de rest van de betaling wordt afgerekend aan de verhuurbalie, wanneer u uw bevestigingsbon toont om de wagen op te halen.
Krijg ik dezelfde huurwagen als degene die getoond wordt op de website?
Iedere afbeelding op de website dient louter als illustratie en u kan dus uiteindelijk een ander model, of een verbeterd model van de wagen krijgen. Indien u deze vervanging van wagen weigert dient u dit onmiddellijk met de leverancier te overleggen, en niet met VIP Cars.
Is de wagencapaciteit hetzelfde als getoond op de website?
Hoewel VIP Cars ervoor zorgt dat de wagencapaciteit vermeld op de website zo nauwkeurig mogelijk is, is dit nog steeds afhankelijk van de informatie die de leverancier heeft doorgegeven aan ons team. Indien de getoonde informatie (incl. wagencapaciteit en wagentype) foutief is, dient u dit onmiddellijk met de leverancier te overleggen.